בס״ד

 – בשם השם נעשה ונצליח

4.9
5/5

תיקון שבר באמבטיה- מי יודע לתקן?

דף הבית / תיקון שבר באמבטיה- מי יודע לתקן?
תיקון שבר באמבטיה

אם חלילה נפל חפץ כבד על האמבטיה שלכם ו”פצע” אותה והשאיר שבר, או שהרכיבו לכם אמבטיה אקרילית בלי תמיכה בצדדים ובקרקעית, ולכן היא עלולה להישבר, מיהו איש המקצוע שיכול לעזור לכם להתגבר על הבעיה?

אם כך, בכל התחום של חידוש ושיפוץ אמבטיות יש אנשי מקצוע אשר יודעים בדיוק כיצד לשפץ ולתקן שבר באמבטיה. אבל לפני כן בואו נבין מה זה אמבטיות ממה הם עשויות, ואיך עושים תיקון שבר באמבטיה?

עולם האמבטיות נחלק לשלושה סוגים בהתאם לחומר ממנו עשויה האמבטיה. יש אמבטיות יציקה, אמבטיות אקריליות ואמבטיות פח. אמבטיות יצירה הן האמבטיות הכי ישנות שכמעט ולא קיימות היום ונעלמו יחד עם כל הבתים הישנים. מדובר על האמבטיות שהיו בכל הבתים בשנות החמישים. הן היו עשויות מברזל יצוק בעובי של למעלה מ- 1.5 ס”מ ומצופות אמייל. 

סוג האמבטיות הנוסף הן אמבטיות מפח שהיו יותר קלות ויש עדיין כאלה. הן לא כבדות כמו האמבטיות היצוקות ועשויות מפח דק שעוביו עד 1 מ”מ ומצופות בשכבת אמייל דקה. החיסרון של האמבטיות האלה הוא במקרה של פגיעה בשכבת האמייל, הפח שמתחת לאמייל נחשף למים ואז נוצרת חלודה. זה קורה בעיקר באזורים סביב פתחי יציאת המים ובקנטים. 

בשנים האחרונות רוב האמבטיות עשויות מחומרים פולימריים ונקראות אמבטיות אקריליות.

אמבטיה אקרילית עם שבר באמצע

אמבטיה אקרילית עשויה מחומר שנקרא אקריל. מייצרים אותה בשיטה שנקראת ואקום פורמינג. משתמשים בפלטה של חומר אקרילי ויוצרים ממנו תבנית שהצורה שלה בדיוק כמו הצורה של האמבטיה. את החלק התחתון מחזקים בשכבת פיברגלאס בעובי של 1 ס”מ.  אם למשל נוצר שבר באמבטיה אקרילית, מזמינים איש מקצוע שעושה תיקון שבר באמבטיה.

הרבה פעמים מסביר איש מקצוע, נוצר שבר באמבטיה אקרילית בגלל הרכבה לא נכונה. או הרכבה בלי מסגרת מסביב ותמיכה בחלק התחתון. את השבר יתקן המומחה בשימוש עם חומרים כמו פוליאסטר ופיברגלאס ולאחר התיקון יש לבצע ציפוי חדש לאמבטיה והיא תיראה כמו חדשה. 

התיקון נעשה באמצעות ליטוש במקום השבר, על המיקום מדביקים שכבות של חומרים, עד שנוצר מרקם אחיד. התיקון יכול לארוך בין שעתיים לשלוש שעות ואחרי הציפוי אף אחד לא ינחש שהיה בה שבר. 

תיקון כזה מחזיק מעמד שנים רבות, הוא נעשה מחומרים הדומים לחומר הבסיס של האמבטיה האקרילית ולכן מחזיק מעמד.  

תיקון שבר חוסך לכם הלבשת אמבטיה חדשה 

כאשר מדובר בכל תיקון שבר באמבטיה מפח למשל או בכל תיקון נקודתי אחר, ברור הוא שכל תיקון חוסך כסף של הלבשת אמבטיה. כך אין צורך לפרק את האמבטיה הישנה ולהתקין את החדשה וזה לא רק עניין כלכלי אלא גם כרוך במעט שעות תיקון וציפוי האמבטיה לעומת הרבה שעות של פירוק והלבשה של אמבטיה חדשה. 

שבר או בעיה באמבטיה מפח, דורש תיקון מידי שאם לא כן, החלודה תמשיך ותתפשט והאמבטיה לא תהיה ראויה לשימוש. כל תיקון באמבטיה אם זה חלודה למשל יכול לארוך לכל הפחות שעה. זה דורש ליטוש מקום התיקון וציפוי בחומרים מסוימים. מי שירצה יוכל גם לעשות ציפוי לאמבטיה והיא תיראה חדשה לגמרי. 

התיקון המושלם הוא זה, שאינו משאיר סימנים ואף אחד לא מנחש שאכן היה שבר באמבטיה או כל בעיה אחרת. מי שממש רוצה להסתיר עקבות עושה ציפוי מחדש. מדובר על חומר אקרילי אשר מכסה את האמבטיה והיא נראית ממש חדשה.

כיצד לבחור איש מקצוע לתיקון אמבטיה?

כמו בכל תחום יש אנשי מקצוע טובים יותר ופחות טובים. בעידן הזה של חיפוש אנשי מקצוע באינטרנט, תוכלו לגלוש באתרים של כמה בעלי מקצוע ולהתרשם מהם. באתרים שלהם יש גם מידע כיצד הם פועלים ועושים דברים וגם חוות דעת והמלצות על העבודה שלהם. תיקון שבר באמבטיה לא כל אחד יכול לעשות. מדובר על עבודה אומנותית שכן לא מחליפים את כל האמבטיה, צריך רק לתקן את השבר מספיק חזק כדי שהוא לא יעמיק ויישבר שוב, ולהשתמש בחומרי ההדבקה והתיקון המיוחדים במינון הנכון. צריך לדעת לצפות את השבר בחומר ולעשות את זה בצורה כזו, שהוא גם יסתיר את השבר אבל שאף אחד לא יראה שאותה אמבטיה תוקנה.  כדי לבצע תיקון אמבטיה באופן טוב צריך לעבודה נכון ומקצועי באופן יעיל ואיכותי שנותן לאמבטיה פתרון אופטימלי ומקיף.

טיפים נוספים שאסור לפספס

תיקון מקלחונים  - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

תיקון מקלחונים - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

המקלחון הוא חלק מהותי בכל חדר אמבטיה, ומספק לנו חוויה מרעננת ומרגיעה. עם זאת, מקלחונים יכולים להיתקל לאורך זמן בבעיות…
החשיבות של חידוש שיש למטבח

החשיבות של חידוש שיש למטבח

בבתים המודרניים של היום, המטבח הוא לא רק חלל לבישול אלא מוקד מרכזי לאיסוף ואירוח אורחים. כאחד האזורים המנוצלים ביותר…
חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיות הוא פתרון חסכוני וחוסך זמן לחידוש אמבטיות בלויות והחזרתן ליושנה. בין אם יש לכם אמבט פורצלן, פיברגלס או…
תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים נעשה ע”י בעל מקצוע אשר אמור לתקן כל נזק המתהווה בהם לרבות: כתמים קשים, סדקים, שבר, קילוף של…
תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

אחרי הרבה שנים יש המחפשים איש מקצוע לצורך תיקון אמבטיה, שכן אמבטיה היא פריט שמשתמשים בו הרבה מאוד ויש לו…
צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

אחד הדברים הכי חשובים בכל בית שיש לעשות הוא צביעת אמבטיה מחיר יש לברר מול אנשי המקצוע את עלות העבודה.…
דילוג לתוכן