בס״ד

 – בשם השם נעשה ונצליח

4.9
5/5

חיפוי אמבטיה – הכי משתלם לחדש אותה

דף הבית / חיפוי אמבטיה – הכי משתלם לחדש אותה
חיפוי אמבטיה

כמו כל בלאי שאנו מתקנים בבית, כך לעתים יש צורך בתיקון האמבטיה או ליתר דיוק חיפוי אמבטיה. ישנם שלושה סוגי אמבטיות היום בשוק. אמבטיות מיציקה, אמבטיות עשויות מפח ואמבטיות אקריליות. 

אמבטיות היציקה הן האמבטיות הכי ישנות וגם ותיקות בארץ, אשר היו עשויות מברזל יצירה ומצופות בשכבת אמייל. הן מאוד רגישות ומגיבות לא טוב לחומצות ולחומרי ניקוי כימיים של היום. החומרים הללו גורמים לשחיקה של האמייל והמרקם של האמבטיה נהייה מחוספס ולא נעים. גם לאמבטיות מפח יש בלאי. אמבטיה מפח עשויה מפח דק שעוביו הוא 1 מ”מ המצופה בשכבת אמייל. אלה אמבטיות יותר קלות במשקל לעומת אמבטיות היציקה. הבעיה היא שבגלל שהציפוי שלהן דק, שכבת האמייל נפגעת וניזוקה מהר. אם למשל נופל חפץ כבד על האמבטיה ופוצע אותה, הפח נחשף ובמגע עם מים הופך לחלודה ואז יש צורך לתקן אותה. אם לא ממהרים לטפל בזה, במשך הזמן נוצרים חורים וזה קורה בעיקר בקנטים, בדופן החיצונית ובמקומות ניקוז המים. 

אמבטיה מפח או מיציקה- חיפוי דחוף

ככל שתדחו ביקור של איש מקצוע לבצע חיפוי אמבטיה מפח, כך הבלאי והחלודה יחמירו וייתכן כי לא ניתן יהיה לתקן אותה אלא לעשות לה חיפוי אמבטיה שזה פשוט הלבשה של אמבטיה חדשה לתוך הישנה. 

אם נוצרים בתחתית האמבטיה חורים, קרוב לפתח הניקוז, אין שום אפשרות לתקן זאת לטווח ארוך וחייבים לבצע חיפוי. זוהי גם ההזדמנות להתפטר מהאמבטיה מפח ולהצטייד באמבטיה אקרילית שאינה מחלידה ואין לה את הבעיות של אמבטיה מפח. 

גם אמבטיות מיציקה שיש להן כבר בלאי דורשות חיפוי. לחידוש אמבטיית יציקה יש צורך בליטוש שלה כדי למנוע את החספוס הגס שנוצר, ואז מחליקים אותה באמצעות מילוי פגמים וליטוש בחומרים שונים. טיפול כזה דורש להכין גם את האזור מראש לתיקון. 

איך עושים חיפוי?

חיפוי אמבטיה היא השיטה הכי מתקדמת ויעילה לחידוש אמבטיות מכל סוג. זהו תהליך מהיר ולא יקר ולכן הוא מומלץ כפתרון לבלאי בכל סוג של אמבטיה. כיום לפני שבונים בית או רוכשים דירה מקבלן, משקיעים בחדרי הרחצה הרבה מאוד, כי זהו המקום הכי אינטימי, אישי והגייני בבית. זו גם הסיבה שאנשים חייבים לחדש את האמבטיה שלהם, כי הם לא רוצים ולא מסוגלים להיכנס להתקלח בתוך אמבטיה שלא נראית אסתטית שלא לדבר על חלודה או מרקם של נייר זכוכית. 

הבלאי בחדרי האמבטיה הוא גדול בדרך כלל ונובע מקיומה של הלחות והרטיבות בחדרים הללו ולכן הם גם נקראים “חדרים רטובים”.

יש סוגים של בלאי שעוד אפשר לתקן באמבטיות, אבל יש כאלה שדורשות החלפה של אמבטיה והלבשת של אמבטיה אקרילית חדשה. 

אמבטיה שיש לה בלאי, מפריעה מאוד לשמור על היגיינה ולכן אנשים לא מעזים להיכנס לתוך אמבטיה חלודה או פגומה. זהו המקום שצריך להיות הכי נקי מכל הבית. 

לשפץ או לחפות באמבטיה אקרילית?

התשובה אם לשפץ את האמבטיה הישנה או לחדש אותה ולעשות לה חיפוי אמבטיה.  תלוי מאוד ברמת הנזק. שיפוץ מאפשר לחדש את האמבטיה ועל הדרך גם את כל חדר האמבטיה אם רוצים. אם כבר, אז כבר. אבל אם מחליטים על חיפוי אמבטיה, מדובר על הלבשת אמבטיה אקרילית לתוך האמבטיה הקיימת. זוהי הדרך היחידה להסתיר את הליקויים והפגמים. זוהי גם דרך מאוד קלה לשפץ את האמבטיה בלי להרוס את כל האזור ולהפוך אותו חלילה ל”אתר בנייה”. לא מוציאים את האמבטיה הישנה, לא שוברים מרצפות ולא עוקרים, אלא מלבישים את החדשה לתוך הישנה. 

אמבטיה אקרילית אותה מלבישים לתוך האמבטיה הישנה עשויה מחומרים פולימריים ומיוצרת בשיטה של ” ואקום פורמינג”. תארו לעצמכם שאתם מותחים “בצק” לתוך תבנית כלשהי, ככה זה נעשה.

שיטה זו מבטיחה אמבטיה חדשה במידות הנכונות בדיוק רב. בנוסף לכך מחזקים את החלק החיצוני עם שכבה של פיברגלס. רצוי גם להניח אותה בתוך “גשטל” סוג של מסגרת מיטה בתוכה היא תתייצב ולא תזוז. 

אמבטיה אקרילית לעולם איננה מחלידה אבל חובה להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית לחיפוי אמבטיות כדי להרכיב אותה נכון לתוך המסגרת. כאשר לא עושים זאת נכון עלול להיווצר סדק או שבר.

אולי יעניין אתכם גם: תיקון ג’קוזי

טיפים נוספים שאסור לפספס

תיקון מקלחונים  - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

תיקון מקלחונים - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

המקלחון הוא חלק מהותי בכל חדר אמבטיה, ומספק לנו חוויה מרעננת ומרגיעה. עם זאת, מקלחונים יכולים להיתקל לאורך זמן בבעיות…
החשיבות של חידוש שיש למטבח

החשיבות של חידוש שיש למטבח

בבתים המודרניים של היום, המטבח הוא לא רק חלל לבישול אלא מוקד מרכזי לאיסוף ואירוח אורחים. כאחד האזורים המנוצלים ביותר…
חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיות הוא פתרון חסכוני וחוסך זמן לחידוש אמבטיות בלויות והחזרתן ליושנה. בין אם יש לכם אמבט פורצלן, פיברגלס או…
תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים נעשה ע”י בעל מקצוע אשר אמור לתקן כל נזק המתהווה בהם לרבות: כתמים קשים, סדקים, שבר, קילוף של…
תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

אחרי הרבה שנים יש המחפשים איש מקצוע לצורך תיקון אמבטיה, שכן אמבטיה היא פריט שמשתמשים בו הרבה מאוד ויש לו…
צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

אחד הדברים הכי חשובים בכל בית שיש לעשות הוא צביעת אמבטיה מחיר יש לברר מול אנשי המקצוע את עלות העבודה.…
דילוג לתוכן