בס״ד

 – בשם השם נעשה ונצליח

4.9
5/5

חלודה באמבטיה- איך מתקנים?

דף הבית / חלודה באמבטיה- איך מתקנים?
חלודה באמבטיה

עולם האמבטיות כולל שלושה סוגים של אמבטיות. אמבטיות עשויות מפח, אמבטיות יציקה ואמבטיות אקריליות. אלה האחרונות הן תוצר של השנים האחרונות. בעבר היו רק אמבטיות מפח או אמבטיות יציקה. לא היה חדר אמבטיה אחד שלא התגלתה בו חלודה באמבטיה. 

אמבטיות יציקה אלה האמבטיות הראשונות שנחתו בבתים בארץ בשנות החמישים. הן היו עשויות מיציקה של ברזל בעובי של כ-1.5 ס”מ עליה היה ציפוי של שכבת אמייל. אבל היו כמובן חסרונות גדולים מאוד לאמבטיות מהסוג הזה. הן היו רגישות לחומצות ולחומרי ניקוי מסוימים. אלה פגעו בציפוי האמייל גרמו לו להתקלף, גרמו לשחיקה גדולה עד שהמרקם הפך להיות מחוספס וגס. לאף אחד אין חשק לטבול באמבטיה כזו. 

בגלל הבעיות הללו נוצר הפתרון של ציפוי אמבטיה או חידוש אמבטיה, כי היו חייבים לתקן אמבטיית יציקה שאיבדה את הלובן והברק שלה. מה שהיו עושים בדרך כלל זה שבאמצעות חומר כימי היו מלטשים אותה, כדי להחליק את כל הפגמים. אחר כך היו צריכים להגן על הסביבה מפני אותו חומר כימי ולחכות שהאמבטיה תתייבש. 

ההתזה של אותו חומר כימי נעשתה בכמה שכבות של חומר יסוד ועליו חומר ציפוי. עושים את זה באמצעות אקדח התזה ומפוח בהתזת חום. אחרי התזה כזו מחודשת האמבטיה ללא הכר, כאילו נשלפה זה עתה מהניילון. עם הציפוי החדש, היא יכולה לעמוד בכל מיני סוגים של חומרי ניקוי. 

חלודה באמבטיית פח- מן הפח אל הפחת…

במשך הזמן החלו יצרני האמבטיות להיפרד מאמבטיות היציקה הכבדות ועברו לייצור אמבטיות פח קלות. ראשית זה הפך להיות יותר משתלם מבחינת העלויות גם ליצרנים וגם לצרכן הסופי ושנית קל יותר לתחזק אמבטיה כזו.

אבל אחת הבעיות הכי חמורות של אמבטיות פח היא חלודה באמבטיה. וכך מגיעים מן הפח אל הפחת…

אמבטיית פיח עשויה ממשטח של פח דק בעובי של 1 מ”מ ומצופה בשכבה דקה של אמייל. האמבטיות הללו קלות ויפות. אבל אם חלילה נפגעת שכבת האמייל, הפח חשוף ללחות ולמים וכתמי החלודה יופיעו ממש מהר. אם לא מטפלים בכתמי החלודה הללו, הם עלולים להעמיק וממש להפוך לחורים. לא נעים בכלל לעשות אמבטיה בתוך אמבטיה מפח עם חורים וחלודה.

לכן כדי לתקן את הבעיה של חלודה באמבטיה, מזמינים איש מקצוע שיכול לטפל בבעיית החלודה. בדרך כלל היא נוצרת בדופן החיצונית של האמבטיה, בתחתיתה או קרוב ליציאת המים. במקרה כזה שיש כבר חורים באמבטיה והרבה חלודה, הפתרון היחידי הוא הלבשה של אמבטיה אקרילית חדשה, בתוך זו הקיימת. ההמלצה היא להלביש אמבטיה העשויה מאקרילי. זהו חומר שאיננו מחליד, אינו מעלה קורוזיה והוא עמיד למים. 

אמבטיה אקרילית- חומר מעבדה מתקדם

כיוון שמים, ברזל או פח לא הולכים ביחד, החלו יצרני האמבטיות בשנים האחרונות לנסות ולהתגבר על הבעיות שנוצרות באמבטיות מהחומרים הללו כמו קורוזיה וחלודה ואל חדרי האמבטיה שלנו החלו לחדור אמבטיות אקריליות.

אקרילי הוא חומר פולימרי שעשוי במעבדה ונוח מאוד ליצירה של כל מיני מוצרים סניטריים. אמבטיה אקרילית מיוצרת ממש כמו שמכינים פיצה… את החומר האקרילי מורחים בתוך תבנית שיש לה צורה כמו של אמבטיה ובאותו גדול, מושכים את הציפוי ומחזקים מכל הכיוונים. בחלק התחתון לפני שמניחים את שכבת האקרילי בשיטה שנקראת “ואקום פורמינג”, מחזקים את קרקעית האמבטיה בשכבת פיברגלאס. 

אמבטיה אקרילית כמובן לא מעלה חלודה באמבטיה ולא קורוזיה. היא לא עשויה מחומר שמתחמצן בלחות או באוויר ולכן אין לה שום בעיה כזו. אמבטיות אקריליות גם מחזיקות מעמד שנים רבות. רצוי להניח אותן בתוך מסגרת מתכת, משום שהיא איננה קשיחה כמו אמבטיה יצוקה או אמבטיה מפח. 

התקנת אמבטיה אקרילית- חובה איש מקצוע מיומן

אחת הבעיות הכי שכיחות באמבטיות אקריליות זה כמובן לא חלודה באמבטיה כי הן לא מכילות ברזל או פח אבל, אם יש סיכון שהיא תישבר כתוצאה בדרך כלל מהרכבה לא נכונה. או שהיא לא הותקנה בתוך מסגרת ממתכת כפי שמומלץ וגם לא הונחה בקרקעית שלה תמיכה. 

במקרה כזה חשוב להזמין איש מקצוע מיומן מתחום תיקון אמבטיות, אשר יוכל לתקן את האמבטיה בחומרים שונים. לאחר מכן יהיה עליו לבצע ציפוי אמבטיה. 

כדי לתקן שברים באמבטיה אקרילית, יש צורך ללטש את המקום השבור, ולהדביר שכבות של חומרים שונים כדי לחדש את המקום וליצור מרקם אחיד וחדש. זה צריך להיות מאוד מדויק, עד כדי כך שלא ישימו לב שיש תיקון באמבטיה. ציפוי מקצועי של אמבטיה אקרילית מחזיק מעמד שנים רבות

טיפים נוספים שאסור לפספס

תיקון מקלחונים  - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

תיקון מקלחונים - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

המקלחון הוא חלק מהותי בכל חדר אמבטיה, ומספק לנו חוויה מרעננת ומרגיעה. עם זאת, מקלחונים יכולים להיתקל לאורך זמן בבעיות…
החשיבות של חידוש שיש למטבח

החשיבות של חידוש שיש למטבח

בבתים המודרניים של היום, המטבח הוא לא רק חלל לבישול אלא מוקד מרכזי לאיסוף ואירוח אורחים. כאחד האזורים המנוצלים ביותר…
חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיות הוא פתרון חסכוני וחוסך זמן לחידוש אמבטיות בלויות והחזרתן ליושנה. בין אם יש לכם אמבט פורצלן, פיברגלס או…
תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים נעשה ע”י בעל מקצוע אשר אמור לתקן כל נזק המתהווה בהם לרבות: כתמים קשים, סדקים, שבר, קילוף של…
תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

אחרי הרבה שנים יש המחפשים איש מקצוע לצורך תיקון אמבטיה, שכן אמבטיה היא פריט שמשתמשים בו הרבה מאוד ויש לו…
צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

אחד הדברים הכי חשובים בכל בית שיש לעשות הוא צביעת אמבטיה מחיר יש לברר מול אנשי המקצוע את עלות העבודה.…
דילוג לתוכן