בס״ד

 – בשם השם נעשה ונצליח

4.9
5/5

צביעת אמבטיה – איך עושים זאת נכון

דף הבית / צביעת אמבטיה – איך עושים זאת נכון
צביעת אמבטיה

כאשר אנו אומרים צביעת אמבטיה, אנו בעצם מתכוונים לציפוי אמבטיה. כך בעצם מחדשים אותה. חידוש או צביעת אמבטיה מתבצעת באמצעות התזה של ציפוי אמייל או ציפוי אקרילי, בהתאם לסוג האמבטיה ולציפוי שלה. החידוש נשעה באמצעות צפוי של כבה שכבות, אשר יחד מתגבשות לכדי שכבה אחת חלקה ומבריקה בגימור מושלם והאמבטיה נראית חדשה לגמרי. כל חומרי הגלם אתם משתמשים אינם רעילים והם עמידים ואיכותיים ועומדים בתקן.

כאשר רוצים לעשות חידוש אמבטיה ומחליטים גם לשנות את הצבע, זה אפשרי. זה יכול להיות צבע אחר לגמרי.

אנשים שמחפשים איש מקצוע שעושה צביעת אמבטיה, עושים זאת בגלל בלאי, חלודה או סדקים בציפוי הישן. במקום לעקור את כל האמבטיה ולרכוש חדשה, פשוט מחדשים את הציפוי. כך מקבלים מראה אמבטיה חדש בתקציב יותר נמוך מאשר העלות של החלפת האמבטיה. 

סוגי אמבטיות

יש שלושה סוגים של אמבטיות, זאת בהתאם לחומרים מהן הן עשויות. יש אמבטיות יציקה, אמבטיות אקריליות ואמבטיות מפח. אמבטיות יציקה, הן אותן אמבטיות ישנות אשר הורכבו בבתים בארץ בשנות החמישים והמשיכו להשתמש רק בהן עד שנות השבעים. הן היו עשויות מיציקה של ברזל, שכבה עבה יותר מ-1.5 ס”מ וצופו בשכבה של אמייל. אמבטיות אלה היו רגישות לכל מיני חומרי ניקוי וגם לאמצעי הניקוי שהיו שורטות ופוגעות במרקם של האמייל. כן היו חומרים כמו למשל חומצות ש”אכלו” את האמייל. מאז השכילו גם יצרניות הניקיון לייצר חומרי ניקוי וגם אביזרים שלא פוגעים באמייל.

הפתרון היחידי לאמבטיה שהציפוי שלה נסדק, נשחק או נשרט היא ציפוי אמבטיה, צביעת אמבטיה או חידוש. כדי לחדש אמבטיה יצוקה, יש צורך ראשית ללטש אותה, למלא את כל הפגמים שבציפוי, עד שהיא תהיה חלקה לגמרי (ממש כמו שסותמים חורים בקיר).  לאחר מכן מלטשים אותה שוב באמצעות חומר כימי. באמצעות התזה של 4 או 5 שכבות של חומר ציפוי ובאמצעות אקדח התזה ומפוח, מתיזים בזהירות ציפוי חם על האמבטיה. השלב הזה אורך כשלוש שעות ובסופו, תקבל אמבטיה חדשה ונוצצת בגימור מעולה. אחרי הציפוי החדשני, כבר אין לאמבטיה שום בעיה עם שום חומר ניקוי.

צביעת אמבטיה מפח

בעשורים האחרונים, עברו יצרני האמבטיות מאמבטיות יציקת ברזל לאמבטיות מפח, בגלל העלות המופחתת. אמבטיית פח עשויה  מפח דק בעובי של 1 מ”מ ועליה שכבת אמייל דקה. אמבטיות פח שוקלות מעט ונראות מעולה. החיסרון שלהן הוא שאם שכבת האמייל נפגעת, הפח נחשף למים ומעלה חלודה ובמשך הזמן, נוצרים עוד חורים חלודים בקרקעית האמבטיה וגם בדפנות. אם מדובר על קנט חלוד, יש לבצע בו תיקון נקודתי, אבל אם יש עוד חורים בקרקעית של האמבטיה יש צורך לעשות חידוש אמבטיה, לא צביעת אמבטיה אלא ממש להלביש אמבטיה אקרילית חדשה לתוך זו הקיימת. את החדשה מוטב לבחור מחומר בשם אקריל שאינו מחליד. השארת האמבטיה הקודמת הוא רק לצורך הכנסת החדשה אליה. 

אמבטיה אקרילית

בשנים האחרונות, יש מגמה לייצר אמבטיות מחומרים פולימריים- אמבטיות אקריליות. האמבטיות הללו מיוצרות בשיטה שנקראת ואקום פורמינג. מורחים על תבנית שצורתה כמו אמבטיה, חומר אקרילי, את החלק התחתון מחזקים עם שכבה של פיברגלאס, ואז מתקבלת אמבטיה יפה וגם יציבה.  התקנה של אמבטיה אקרילית יש להניח בתוך מסגרת מתכתית כלשהי משום שבניגוד לאמבטיות אחרות, היא זקוקה לתמיכה.

אחת הבעיות באמבטיה אקרילית, היא אם יווצר שבר כתוצאה מהרכבה לא נכונה, יהיה צורך לא באיזו צביעת אמבטיה אלא בתיקון של חומר משולב של פיברגלאס ופוליאסטר.

קראו גם על שירות נוסף: אגנית למקלחון

טיפים נוספים שאסור לפספס

תיקון מקלחונים  - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

תיקון מקלחונים - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

המקלחון הוא חלק מהותי בכל חדר אמבטיה, ומספק לנו חוויה מרעננת ומרגיעה. עם זאת, מקלחונים יכולים להיתקל לאורך זמן בבעיות…
החשיבות של חידוש שיש למטבח

החשיבות של חידוש שיש למטבח

בבתים המודרניים של היום, המטבח הוא לא רק חלל לבישול אלא מוקד מרכזי לאיסוף ואירוח אורחים. כאחד האזורים המנוצלים ביותר…
חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיות הוא פתרון חסכוני וחוסך זמן לחידוש אמבטיות בלויות והחזרתן ליושנה. בין אם יש לכם אמבט פורצלן, פיברגלס או…
תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים נעשה ע”י בעל מקצוע אשר אמור לתקן כל נזק המתהווה בהם לרבות: כתמים קשים, סדקים, שבר, קילוף של…
תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

אחרי הרבה שנים יש המחפשים איש מקצוע לצורך תיקון אמבטיה, שכן אמבטיה היא פריט שמשתמשים בו הרבה מאוד ויש לו…
צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

אחד הדברים הכי חשובים בכל בית שיש לעשות הוא צביעת אמבטיה מחיר יש לברר מול אנשי המקצוע את עלות העבודה.…
דילוג לתוכן