בס״ד

 – בשם השם נעשה ונצליח

4.9
5/5

ציפוי אמבטיה- בשביל מה להחליף?

דף הבית / ציפוי אמבטיה- בשביל מה להחליף?
ציפוי אמבטיה

ציפוי אמבטיה נעשה היום בעיקר באמבטיות בנות כמה עשרות שנים אשר עם הזמן צברו חלודה, עובש, כתמים ועוד. אפשר לומר כי נראות של אמבטיה כזו מהווה סתירה למה שהיא אמורה לייצג- ניקיון והיגיינה. כאשר מצבה של האמבטיה בכי רע, ויש בה כבר כתמי חלודה רבים, כתמי עובש, שברים או בעיות אחרות יש לשקול מהו הפתרון הכי מהיר והכי זול. אפשר כמובן גם להחליף את האמבטיה אבל מהלך כזה נמשך כמה ימים, שלא לדבר על כך שהוא דורש שבירת והרס קירות ושליפת אריחים מהרצפה, החלפת הצנרת והתאמתה לאמבטיה החדשה וזו גם הוצאה כספית גבוהה. החלפת האמבטיה מונעת גם את אפשרות השימוש בה עד סוף השיפוץ. באופן כללי יש אי נוחות גדולה בשיפוץ חדר בתוך הבית כאשר ממשיכים לחיות בו. משום כך ציפוי אמבטיה הוא בעצם הפתרון הכי מהיר והכי נכון כדי לפתור בעיות באמבטיה.

איזה סוגי אמבטיה יש?

יש כמה סוגים של אמבטיות:

  • אמבטיה מברזל יצוק- מדובר באותן אמבטיות “עתיקות” אשר נעשו בשיטת היצירה. הן מצופות בשכבת אמייל, ונשחקות בקלות בעיקר בגלל השימוש בחומרי ניקוי. גם באמבטיה זו, אם נוצר בה סדק או פגם המגע של הברזל עם המים מייצר חלודה. 
  • אמבטיית פח ואלה בדרך כלל האמבטיות הישנות. הן מצופות באמייל וכאשר שכבה זו נפגמת, נוצר בבה סדר עמוק או נשרטת, מתחיל הפח החשוף להחליד משום שהוא בא במגע עם המים. החלודה מעמיקה פנימה והיא עלולה ליצור ממש חורים בדפנות האמבטיה.
  •  אמבטייה אקרילית – אמבטיה זו אינה מחלידה, אולם עלולה להיסדק או להישבר. במקרה של שבר ניתן לתקן אותו באמצעות ציפוי אמבטיה.

איך נעשה ציפוי אמבטיה?

ציפוי אמבטיה לא דורש עקירת האמבטיה ממקומה וגם לא אריחים או צנרת. היא נשארת במקומה ואיש המקצוע מבצע את הציפוי אשר אמור להסתיר ולסתום את החורים ואת הפגמים שנוצרו בה. תהליך הציפוי מתחיל בליטוש של השכבה העליונה, הסרת כתמי עובש ולכלוך ושכבות הצבע מעליה. הכנת חדר האמבטיה באופן כזה שכל השטח יכוסה בניילון כדי שחומר הציפוי לא יתיז בטעות על מקומות אחרים. השלב הבא הוא התזה של חומר יסוד אשר תפקידו הוא להתחבר לציפוי בצורה אופטימלית. שלב הציפוי עשוי מחומר אקרילי אשר אותו מתיזים בכמה שכבות על האמבטיה באחידות. כל תהליך הציפוי אורך בין 3-4 שעות לאחריה נראית האמבטיה חדשה לגמרי. שלב הייבוש נמשך בין 15-48 שעות אבל בהנחה שאין חלופה אחרת, זה בעצם מינימום הזמן שתוכלו לחכות עד שתיכנסו לאמבטיה שלכם.

למה זה כדאי?

ציפוי אמבטיה במקרה שיש לכם אמבטיה פגומה, הוא הפתרון הכי מידי, מהיר וזול יחסית לשאר הפתרונות של תיקון אמבטיה כמו הלבשת אמבטיה או החלפתה כליל. תוך כמה שעות ניתן לעשות ציפוי. הסדר בבית נשמר וכאמור החלפה כרוכה בשיפוץ מטריד, ארוך וגם העלויות שלו יותר גבוהות משמעותית. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לאתר את בעל המקצוע המתאים אשר יבצע עבורכם ציפוי אמבטיה וכבר אחרי יומיים תוכלו ליהנות ממנה. יש לציין כי היום ניתן לעשות ציפוי אמבטיה בכל גוון העולה על דעתכם, מה שהוביל לכך שהרבה לקוחות מזמינים ציפוי לא בגלל שאמבטיה פגומה, אלא בגלל שהם רוצים אמבטיה בצבע מודרני. מחיר ציפוי אמבטיה משתנה מאחת לשנייה. תלוי כמה נזק ופגמים יש בציפוי הנוכחי וכמה שכבות נדרשות כדי להסתיר את הפגמים. 

בדרך כלל לציפוי אמבטיה ניתנת אחריות למשך שנה.

ראו גם: הלבשת אמבטיה

טיפים נוספים שאסור לפספס

תיקון מקלחונים  - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

תיקון מקלחונים - שירות מקצועי ואיכות ללא פשרות

המקלחון הוא חלק מהותי בכל חדר אמבטיה, ומספק לנו חוויה מרעננת ומרגיעה. עם זאת, מקלחונים יכולים להיתקל לאורך זמן בבעיות…
החשיבות של חידוש שיש למטבח

החשיבות של חידוש שיש למטבח

בבתים המודרניים של היום, המטבח הוא לא רק חלל לבישול אלא מוקד מרכזי לאיסוף ואירוח אורחים. כאחד האזורים המנוצלים ביותר…
חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיה - פתרון חסכוני ומדהים

חידוש אמבטיות הוא פתרון חסכוני וחוסך זמן לחידוש אמבטיות בלויות והחזרתן ליושנה. בין אם יש לכם אמבט פורצלן, פיברגלס או…
תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים- אין צורך להחליף!

תיקון כיורים נעשה ע”י בעל מקצוע אשר אמור לתקן כל נזק המתהווה בהם לרבות: כתמים קשים, סדקים, שבר, קילוף של…
תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

תיקון אמבטיה- חוסך החלפה!

אחרי הרבה שנים יש המחפשים איש מקצוע לצורך תיקון אמבטיה, שכן אמבטיה היא פריט שמשתמשים בו הרבה מאוד ויש לו…
צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

צביעת אמבטיה מחיר - מה חשוב לדעת לפני התהליך

אחד הדברים הכי חשובים בכל בית שיש לעשות הוא צביעת אמבטיה מחיר יש לברר מול אנשי המקצוע את עלות העבודה.…
דילוג לתוכן