בס״ד

 – בשם השם נעשה ונצליח

4.9
5/5

חיפוי אמבטיה – טרנדים 2024

דף הבית / חיפוי אמבטיה – טרנדים 2024
חיפוי אמבטיה

מדי שנה אנו מודעים באמצעות תערוכות ותחזיות עולמיות, על המגמות החדשות בעיצוב הבית. כאשר מדברים על חיפוי אמבטיה, אלה הן המגמות לשנת 2022. בחרו את מה שמתאים לאמבטיה שלכם.

חיפוי רצפת אמבטיה הולך עכשיו בדוגמה של אריחים דמויי עץ. הנהירה של כל העולם לבית עם עץ, ירוק וקיר שמצמיח פרחים, היא התשובה המתבקשת מהחיים המחושבים בעולם הדיגיטלי. ככל שבני אדם חיים עם טכנולוגיה יותר גבוהה, ככה יש לכם יותר עניין להיות קרובים לטבע. להכניס הביתה יערות ומים, וירוק כדי לקרב אותם למה שהם התרחקו ממנו כבר מזמן. לא רק את הרצפה מאמצים בדוגמה של עץ אלא גם חיפוי אמבטיה יעשה באותו דגם. ההרגשה צריכה להיות שאתם מתקלחים ביותר יער עד. 

הריצוף והחיפויים דמויי הפרקט הם הלהיט הכי גדול היום בבתים. ההיצע הוא כבר רחב מאוד ויש גם תקנים מחמירים כמו חיפוי רצפה בחדר אמבטיה בחומר עמיד להחלקה. 

דוגמאות גיאומטריות

בשנות השבעים הם היו הטרנד הכי גדול ועכשיו הם עושים קאמבק- אריחים עם צורות גיאומטריות. המגמה היא למשל אריחים בדוגמת משושים בגוונים רבים המאפשרים חיפוי אמבטיה בהרכב של משחק צבעים. הצורות הללו התחילו וממשיכים למלא את הבית לא רק בחיפוי, אלא גם בדוגמאות רצפה ובסדרות שונות עם גוונים רבים.

דוגמת המשושים היא חלק מהבית המודרני שזהו העיצוב השולט היום בבתים. הקלאסיקה פינתה מקומה לריהוט, חיפוי קיר דמויי עץ ופרקטים. הכול מאוד טבעי ודוגמאות גיאומטריות משתלבות עם זה נהדר.

אל הצורות הגיאומטריות משתרבבת גם צורת ה-V פישבון. הוא משתלב בכל חלל כפרי או מודרני ואפשר להשתמש בו בדוגמאות של חיפוי קיר או רצפה. יש להשיג אותו גם מוכן עם אריחים מלבניים. אריחים בגודל של חצי חדר אם פעם האריחים היו קטנים, היום הם הופכים להיות יותר ויותר גדולים. יש היום אריחים בגודל של 60X60 או 80X80 וזה נראה ממש טוב. אריחים גדולים יוצרים אשלייה של מרחב, לכאורה מדובר בחלל שנראה יותר גדול ממה שהוא. השימוש בחיפויי הרצפה האלה הוא גם במקומות גדולים וגם במקומות קטנים. המהפכה הטכנולוגית הגיעה לאמבטיה המהפכה הטכנולוגית שמנהלת לנו היום את החיים יוצרת געגוע עצום לטבע. זה בא לידי ביטוי בהדפסות של חיפויי קיר שנראים כמו תופעות טבע פראיות. סלעים בעלי שכבות, דוגמאות של אריחים שנראים ממש כמו סלע טבעי. את זה אפשר להשיג עם יכולת טכנולוגית מצד אחד, אבל גם עם הרבה געגוע לטבע מצד שני.

געגוע לשבט…

אחד הדברים החדשים שידוע שהם מתרחשים בגלל המהפכה הטכנולוגית העוברת עלינו, זה שגם גוונים שנכנסים הביתה נראים כמו הדברים שהתרחקנו מהם. למשל קרקעית הים. צבע הקורל מאוד אופנתי בכל בית הן כצבע של ריהוט, טקסטיל ועוד.

דבר נוסף הוא אותנטיות שמאוד חסרה במחוזותינו וגם זה קשור לטבע. כי מרוב טכנולוגיה אנחנו רוצים לנצל את הדברים הכי קלים שקיימים ולא חולמים על הישרדות

אבל בתערוכות בעולם עם הצגת חיפוי אמבטיה בחומר ובצבעים רואים את הגעגוע לטבע, לשבט, לדברים האמתיים. זה בא לידי ביטוי בחיפויי קיר בצבעי אדמה, או מראות של טבע. האמבטיות הן תלויות ולא חופשיות, תחושה אמתית של שחרור. יש גם שימוש בצבעי אדמה הן בארונות האמבטיה והן בבחירה של החיפויים.

החדירה של הטבע מתרחשת גם בחדר האמבטיה. בחירה של חיפויי קיר בצבעים טבעיים, מרקם של ארונות מעץ מלא טבעי וחיפוי רצפה שנותן את הדחיפה לעוד קצת טבע. חלונות עגולים או מרובעים קטנים עם וילונות שעושים צל. 

האם להדביק קרמיקה על קרמיקה?

בקרב בעלי המקצוע העוסקים בחיפוי קיר לחדר האמבטיה, ישנו ויכוח ישן האם להדביק אריחי קרמיקה חדשים באמבטיה על אריחים ישנים. אם כך יש החושבים שזה לא משתלם לטווח הארוך, משטח על בלוק או על טיח היא הרבה יותר עמידה ויציבה למשך שנים. גם מומחה של חיפוי אמבטיה אומר כי הקרמיקה התחתונה גורמת לקרמיקה החדשה להחליק וליפול במשך הזמן. ההדבקה לא יוצאת חזקה ובנוסף לכל השכבות הללו גם מקטינות את גודל חדר האמבטיה. לא מומלץ.

קראו גם על: חידוש חדר אמבטיה

טיפים נוספים שאסור לפספס

הלבשת אמבטיות: לשדרג את חדר האמבטיה בלי כאבי ראש

הלבשת אמבטיות: לשדרג את חדר האמבטיה בלי כאבי ראש

דמיינו שאתם נכנסים לחדר האמבטיה שלכם ומקבלים את פניכם לא על ידי האמבטיה המתוארכת והבלוה שהייתה נקודה כואבת בביתכם במשך…
להחיות את חדר האמבטיה : היתרונות של חידוש אמבטיה עם ציפוי אקרילי

להחיות את חדר האמבטיה : היתרונות של חידוש אמבטיה עם ציפוי אקרילי

בתחום עיצוב ותחזוקת הבית, חדר האמבטיה תופס מקום מיוחד כמקלט לרבים. זה לא רק חדר לשגרה יומיומית; זה נסיגה –…
כל מה שצריך לדעת על חידוש אמבטיות

כל מה שצריך לדעת על חידוש אמבטיות

כשמדובר בשיפוץ הבית, חדר האמבטיה תופס לעתים קרובות את מרכז הבמה. בין השדרוגים השונים שתוכלו לבצע, חידוש אמבטיות בולט כדרך…
15 טיפים על חידוש אמבטיה מאת אביאור אמבטיות

15 טיפים על חידוש אמבטיה מאת אביאור אמבטיות

מבוא: הבנת היסודות של חידוש אמבטיה חידוש אמבטיה הוא לא רק לתת לחדר האמבטיה שלך מראה חדש; מדובר ביצירת חלל שמשקף…
חידוש כיור עם תוצאות מושלמות - בחרו איש מקצוע

חידוש כיור עם תוצאות מושלמות - בחרו איש מקצוע

חידוש כיור אינו רק עדכון קטן למטבח; מדובר בשיפור כל האווירה במטבח או בחדר האמבטיה שלכם. בעוד לפרויקטים של עשה…
חידוש אמבטיות: רק עם מקצוענים בתחום לתוצאה מושלמת

חידוש אמבטיות: רק עם מקצוענים בתחום לתוצאה מושלמת

בתחום חידוש הבית, שירותי חידוש אמבטיות הפכו לבחירה פופולרית להחייאת משטחים שונים. בין אם מדובר באמבטיה בלויה, משטח מיושן או…
דילוג לתוכן